Terveisiä aurinkoiselta vapaapäivältä! (siis töistä oli vapaapäivä, ei kotihommista eikä remontista).

Meillä laitetaan vessaa uuteen uskoon, mulla on hommissa täällä yks innostunut aktiivieläkeläinen, joka on nyt toista viikkoa värkkäillyt tuolla vessassa. Pesukone ja vessanpönttö ovat joutuneet ulkoilemaan ja olivat molemmat pari päivää pois käytöstä kun lattiaa laatoitettiin. Vaati pikkasen organiseeraamista kun talossa ei toista vessaa ole.. Nauru Pesukone pääsi muutamaksi päiväksi takaisin (nyt se odottaa jälleen remontin loppumista käytävällä) kun likaisia vaatteita alkoi kertyä joka tuolin selkänojalle jne. mutta mua huovututti niin paljon, että viisveisasin likasista kalsareista, laitoin pyyheliinoja ensimmäiseksi koneeseen (siis kuuteenkymppiin) ja kertaalleen neljässäkympissä huovutetut lapaset myös. Nyt mulla on ihqudaat lapaset:

Ovatpa vielä ihan sopivatkin mun käteen:

Ihanan tiiviiksi on tuo neulepinta huopunut ja kaksinkertaisella Tovella kirjottu ketjusilmukkasydänkin näyttää nyt kivalta.

Vaaleanpunainen teema jatkuu, neulojan lapsella ei ollut kunnollisia sukkia luistimiin. No nyt pojalla on tavissukat, joiden värin hän itse valitsi seiskaveikkakasasta.  Työvälineinä bambuiset sukkapuikot numeroa 3,5 eli just sellanen pari, mikä sopii mulle. Silmukoita oli 44 ja tuli ihan sopivat.

Tavissukat ei kauheasti kaipaa esittelykuvia, heitin ne lumikasaan auringonvaloon niin päin, ettei kaameta kärkikavennukset näy kovin tarkaan. Oon varmaan ennenkin maininnut, että mikä siinä on, etten osaa kärkikavennuksia tehdä nätisti, kun teen niitä omasta päästä. No, ehkä ensikerralla..

Vielä vilautan kuvaa mistä lähdettiin liikkeelle.

Voin laittaa "jälkeen" -kuvan sitten kun sama kohta on saatu valmiiksi, jos jotakuta kiinnostaa. Jo nyt näyttää kovin erilaiselta, kun retrotapetti on revitty ja lattialla on laattaa.. ja pönttökin on jälleen kerran paikoillaan Silmänisku

Pikkasen tämä remontti häiritsee harrastuksia, sillä en kehtaa istua kudin kädessä sohvalla kun toinen tapetoi hikipäässä mun veskiä.. Siispä leivon pullaa ja keittelen kahvia, kotikaljaakin tein pitkästä aikaa. Eikä oikein ole hirveää käsityöintoa ja -fiilistäkään, että senpuoleen voi olla murehtimatta vähäistä valmistuneiden määrää. Keskipäiväntasaushuivia oon pikkuhiljaa tikutellut, virheitä on kunnen muista mille kerrokselle oon viimekerralla jäänyt, mutta.. Nelosvihjettä alottelin eilen, toinen kerä Bambua menossa.

Tässä kuulumiset tälläkertaa, luultavasti hiljaiseloa pitelee edelleen ihan syystä. Nyt laittamaan tuoksukynttilöitä palamaan tuonne vessaan, jos joku arvaa oikean syyn, laitan pikkupaketin tulemaan.. Mukavaa illanjatkoa!