Huh hellettä :) Son kesä taas :)

Hiki on kokoaikainen, yöllä ja päivällä, töissä ja kotona. Ei ole paljon huvittanut villasukkaa vääntää, eikä isoa huivia. Olen siis unohtanut hyvällä omallatunnolla lähes kaiken käsityön. Jopa tietokone oli muutaman päivän kiinni ja kolmen päivän blogipäivitykset oli lukematta. Mutta jotain sentään töiden ohella olen harrastanut, lukenut nimittäin pari kirjaa takapihan terassilla ja nauttinut loppukesän lämmöstä.

Koska tämä on käsityöblogi, pitää tässä käsitöistä kuitenkin puhella. Lankaa kyllä olen ostanut, en paljon enkä kallista (2+3 kerää samos lollipoppia sekä 2+2 wool-kerää) alennuksesta Plussa-seteleitä hyväksikäyttäen ;) Monta seteliä olen nimittäin hukannut tai unohtanut ja voimassaoloaika on umpeutunut. Tälläkertaa olin suunnitelmallinen, osta värjäystä varten woolia plussasetelillä hetikun menet kaupunkiin ;) ja viime sunnuntaina se sitten tapahtui. Vaikka periaatteessa kaupan työläisenä vastustan kauppareissuja sunnuntaisin, tälläkertaa mulla oli hyvä syy ;) Enkä muuten ostanut mitään muuta, edes suklaata ;)
Pari samoskerää olen lähes tuhonnut, oon virkkaillut pientä kassia pyörällä tehtäviä kauppareissuja varten. Sanka/hihna vielä puuttuu, katotaan jos tänään vielä sellaisen aikaan saisin.
Muista projekteista muutama sananen: Jänes on edelleen samassa kohden, nassu on kirjailtu mutta nappisilmät puuttuu, nappipurkki on nimittäin hukassa :(  Kerttu-sukan varsi tehty, ja yksi kantapääkin oli jo olemassa, mutta purin sen pois, koska se oli ruma. Nyt yritän tsempata uuteen kantapäähän. Lehmus.. no, se on edelleen samassa tilassa kuin pari viikkoa sitten, kukaan ei ole koskenut siihen.

Tänään pitäisi viimoiset marjat poimia, alkavat olla jo niin kypsiä tuolla pihlajan alla, että seuraava ukkossade varistaa ne maahan. Ja kun meillä juodaan mielellään marjamehuja ;) On muuten järkyttävä säästö tuo mehujen keittely, laskettiin kerran tyttären kanssa, että kun meillä on pari marjapuskaa ja niistä tulee noin 3 maijallista mehua jota me juodaan koko vuosi kolmeen pekkaan, noin litran verran päivässä, parhaimpana 2 kannullista. Jos me ostettaisiin noin 10 litran purkkia mehua kaupasta viikossa, hintaan 80 senttiä purkki, viikossa menisi 8 euroa, kuukaudessa 32 ja vuodessa... apua! Lähen siis marjapuskaan seisomaan :)

Yks asia vielä tähän loppuun, sisko pääsi yllättämään:
809842.jpg

Olen kyllä iloisesti yllättynyt :) Että minäkin.. Kiitosta vaan siskolle!
Nyt en tiedä, kelle tään antaisin. Kaikki ketkä on mun "idoleita" blogistaniassa, näyttävät saaneen tämän jo enkä viitsi heille toista tai jopa kolmatta nappia viskoa, joten jos jollakulla ei tätä vielä ole niin täältä saat :)

Nyt siis kotiaskarreisiin, kivaa alkavaa viikkoa!